משלוחים לכל חלקי הארץ | משלוח חינם לקונים מעל 299₪
*בגלל המצב הביטחוני עלולים להיות עיכובים בזמני המשלוח באזורים מסויימים סגור

כללי בטיחות בעבודה עם מסור חשמלי

עבודה עם מסור

עבודה עם מסור חשמלי יכולה להיות יעילה ביותר במקרים מסוימים, אך היא גם מאוד מסוכנת. במאמר הזה נסכם כיצד ניתן להתמגן מפני הסכנות האפשריות בעת שימוש במסור חשמלי, כיצד ניתן להתמגן, ומה הם כללי הבטיחות.
כמו כן נכתוב כאן על כמה סוגים של מסורים חשמליים, ומה השימושים המומלצים בהם.

מה היא ההכנה המתאימה לפני השימוש במסור חשמלי?

ובכן ישנם מספר דברים שצריך לשים אליהם לב כשמחליטים להשתמש במסור חשמלי, אם רוצים להימנע מתאונות. כאשר משתמשים במסור חשמלי רוצים להיות בטוחים מכל הבחינות – להגן על גופנו בעזרת ציוד מתאים, לבדוק שהמסור, הכבלים והשקעים החשמליים תקינים, ולדאוג שאנחנו משתמשים בטכניקה הנכונה.

על מנת להתמגן מפני נתזים, רסיסים, גיצים וכדומה, ישנו ציוד ייעודי. ציוד כגון כובע, מגן פנים, משקפת וכפפות הוא קריטי כדי להגן על עצמנו בעת העבודה עם המסור עצמו. ישנם גם מסורים עם מכסה המגן מפני גיצים ונתזים.

בכדי למנוע מעצמנו התחשמלות, יש לוודא שהידיים וההכפפות שלנו יבשות לגמרי, שהמסור מחובר לחשמל בצורה תקינה ושהכל אינו חשוף, גרוע או פגום. כמו כן השימוש בתקעי ושקעי חשמל עם הגנה מפני קפיצות מתח, עשוי למנוע תקריות לא רצויות.

טכניקה נכונה והבנה של המשימה הן אלמנטים חשובים ביותר כשמדובר בבטיחות. יש לשים לב לכיוון בו פועל המסור ולדעת מה עומק החתך המקסימלי שאפשר להגיע אליו, וכמו כן מה הוא עומק החתך הרצוי. שמירה על יציבות המסור היא חשובה מאוד.

כדאי לשים לב ששום דבר לא מפריע לנו באזור מבחינת התנועה, זאת אומרת – שהתנועה שלנו חופשית, ולא מוגבלת, וכמו כן שלא נמצאים באזור מי שעשויים להיפגע, מבוגרים, ילדים ובעלי חיים. חשוב לוודא שהסביבה בטוחה לעבודה ושגם היא עצמה לא תינזק.

סוגי מסורים

קיימים מספר סוגים שונים של מסורים חשמליים, והשימוש בהם תלוי במשימה הספציפית שאותה רוצים לבצע. אז מה הם כמה סוגים נפוצים?

מסור שרשרת – מסור שרשרת, או מסור גיזום חשמלי, הוא מכונה המיועדת לחיתוך וגיזום עצים וחומרי עץ אחרים. מסור שרשרת משמש בעבודות גננות, ביער, בטיפול בנגעי עצים, תחזוקה ועוד. הוא כולל. מסורי שרשרת נחשבים יעילים במיוחד בחיתוך וגיזום עצים גדולים וקטנים, והם מגיעים במגוון גדלים.

מסור סרט – מסור סרט, הנקרא גם מסור נגרים, הוא מסור אשר נמצא בשימוש רחב בעבודות עץ לריהוט ויצירה. הוא מצוין לחיתוך ישר וחיתוך מעגלי, יצירת חריצים, ועבודות גימור. מסור סרט נחשב טוב יותר לחיתוך מדויק, הוא מגיע במגוון גדלים, הוא יכול להיות גדול מאוד וקבוע, קטן ונייד ועוד.

מסור חשמלי עגול – מוכר מאוד גם כמסור דיסק. מכונה לתפעול ידני עם להב, "דיסק", עגול. הוא מיועד לחיתוך מהיר ועמוק של חומרים כמו עץ, מתכת, פלסטיק ועוד.

נכתב בשיתוף עם אתר www.kolbogan.co.il/

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן שיחת ווצאפ