משלוחים לכל חלקי הארץ | משלוח חינם לקונים מעל 299₪
*בגלל המצב הביטחוני עלולים להיות עיכובים בזמני המשלוח באזורים מסויימים סגור

החומרים וכלי העבודה הנדרשים להתקנת פרקט

התקנת פרקט בבית

התקנת פרקט הפכה לבחירה מועדפת עבור מי שמעוניין לשדרג את הריצוף בבית או במשרד. בחירה בין פרקט למינציה לפרקט עץ טבעי תשפיע על התהליך וציוד העבודה הנדרש. פרקט למינציה מותקן בשיטה קלה יחסית של "הנחה צפה" ללא דבק או קיבוע לרצפה. לעומת זאת, התקנת פרקט עץ מלא דורשת כלים והכנות נוספות לצורך הדבקה או קיבוע ברמה גבוהה יותר. מסיבה זו, חשוב להיערך כראוי עם החומרים וכלי העבודה המתאימים למשימה. במאמר זה נפרט את כל מה שדרוש לכם על מנת להצליח בהתקנת פרקט איכותי בביתכם.

פרקט למינציה או פרקט עץ – איזה סוג פרקט עדיף?

פרקט למינציה ופרקט עץ הם שני סוגי חיפויי רצפה פופולריים, אך קיימים הבדלים משמעותיים ביניהם שחשוב לקחת בחשבון:
סוג העץ: פרקט למינציה מורכב משכבות של לוחות MDF או HDF, שכבת הדפס דמוי עץ או אבן ומעליה ציפוי שקוף של למינט. לעומת זאת, פרקט עץ עשוי מלוחות עץ מלאים וטבעיים.
מחיר הפרקט: פרקט למינציה הינו מוצר תעשייתי ועל כן זול משמעותית מפרקט עץ אמיתי ומהווה אלטרנטיבה נגישה יותר. פרקט עץ נחשב איכותי ויוקרתי יותר.
עמידות ושחיקה: שני הסוגים יכולים להחזיק מעמד לאורך שנים אם מקפידים למנוע שהייה של מפני מים עומדים על הפרקט. פרקט למינציה מיוצר כך שיעמוד בפני פגיעות אך במקרה של נזק נדרש פירוק והחלפה של הלוח. פרקט עץ מלא עלול להיות פגיע יותר למכות ושריטות. ניתן לשייף ותקן את הנזק ללא פירוק הפרקט (תלוי ברמת הנזק).
תחזוקה: פרקט למינציה קל יותר לתחזוקה ולניקוי, מכיוון ששכבת הלמינט מגנה עליו מלכלוך ונוזלים. לעומת זאת, פרקט עץ דורש טיפול ותחזוקה קפדנית יותר כדי לשמור על מראהו ואורך חייו.
בידוד: רצפת עץ מלא אפקטיבית לבידוד מקור וחום יותר מפרקט למינציה.
בסופו של דבר, הבחירה בין פרקט למינציה לפרקט עץ תלויה במספר גורמים כגון תקציב, סגנון העיצוב הרצוי, רמת השחיקה הצפויה והעדפות אישיות. כדאי לשקול היבטים אלו לפני קבלת ההחלטה המתאימה ביותר לצרכים ולמשאבים שלכם.

עשה זאת בעצמך: התקנת פרקט ביתי

פרקט למינציה מותקן בשיטת ה-"הנחה צפה". ההרכבה יחסית פשוטה כך שכל חובבי ה-"עשה זאת בעצמך" יכולים לבצע אותה ללא קושי עם כלי העבודה הנכונים. פרקט הלמינציה מורכב באופן צף מעל הרצפה הקיימת, ללא שימוש בדבק או חומר אחר שיקבע אותו למקומו. כל לוח בפרקט מתחבר בקלות אל הלוח הבא, באמצעות הקלקה או חיבור (תלוי בדגם של הפרקט). כאשר לבסוף, כל לוחות הפרקט ממלאים את רצפת החדר כמקשה אחת מקצה לקצה ללא אפשרות לתזוזה של הפרקט.

החומרים הדרושים להתקנת פרקט:

• פאנלים – פאנלים (לרוב מאותו סוג פרקט) המודבקים על הקיר בחיבור מפגש הקיר והרצפה.
• ספים – הסף הינו למעשה החלק שממשיך את הפרקט אל מתחת לדלת הכניסה.
• ספוג בידוד – שכבת ספוג בין הרצפה הישנה לפרקט שתפקידה לספוג את הלחץ בעת הדריכה ולמנוע חריקות. (בהתקנת פרקט מעץ מלא על רצפה אין צורך בשכבת בידוד).

פלס מתקפל, מסור, פטיש ואקדח סיליקון – כלי עבודה הנדרשים להתקנת פרקט:

• מסור אנכי איכותי או מסור שולחני, לשניהם נדרשת מסורית עם שיניים מותאמות לחיתוך פרקט.
• סרגל זווית וסרט מדידה לחיתוך השלמות.
• פטיש גומי המונע פגיעה בשלמות הפרקט.
• פלס לבדיקת שיפועים – רצוי פלס מתקפל המאפשר גם פילוס 90 מעלות במפגש קיר רצפה.
• אקדח סיליקון לאיטום חריצים ופינות.

פלס מתקפל
פלס מתקפל

השלבים להתקנת פרקט:

1. הכנה לפני ההתקנה – לפני כל התקנה של פרקט חשוב לוודא שרצפת החדר נקיה וישרה באמצעות פלס. רצפה לא ישרה ונקייה תיצור גבשושיות והבדלי גובה בין לוחות הפרקט. במידה והחדר אינו ישר, ניתן ליישרו באמצעות מדה מתפלסת – סוג של חומר אבקתי, שבערבוב עם מים הופך לנוזל, מתפשט באופן אחיד על פני כל הרצפה, מתייבש מהר וכך מיישר אותה.
טיפ נוסף שרצוי לבצע לפני התקנת הפרקט: הלחות וטמפרטורת החדר עלולים להשפיע על נפח הפרקט. על מנת שנפחו לא ישתנה לאחר ההתקנה, רצוי להשאיר את הפרקטים לנוח בחדר יומיים לפני ההתקנה. בזמן זה לוחות הפרקט יתאימו את עצמם לתנאי הסביבה.

2. קביעת כיוון הרכבת הפרקט – עדיף להתחיל בקיר הרחב של החדר ולסיים בדלת הכניסה.

3. פריסת שכבת בידוד – את השכבה מניחים, יריעה אחר יריעה, בכיוון הנגדי להנחת הפרקט. כלומר, אם מרכיבים את הפרקט לרוחב החדר, שכבת הבידוד תונח לאורך החדר.

4. הנחת הפרקט – בעת ההנחה חשוב לשמור על מרחק של 8-10 מ"מ מהקיר. הפרקט עלול להתנפח כתוצאה משינויי טמפרטורה ויש להותיר מרווח לכך.

5. חיבור הפרקט – מרכיבים את הפרקט בשיטה של שורה רודפת שורה. כל לוח מתחבר אל הלוח הבא על ידי הרמת צידו הזכרי בזווית והורדתו אל הצד הנקבי בלוח השני עד להקלקה. השורה הבאה תתחיל מאותו הכיוון.

6. הדבקת הלוחות לקירות – בתום הרכבת כל הפרקט בחדר, מדביקים את הפאנלים לקירות. בעזרת פלס מתקפל ניתן בקלות לשמור על זווית ישרה בין הפאנל לרצפה.

7. הדבקת סף הכניסה – לעיתים נדרש קיצור של גובה דלת החדר על מנת להתאים אותה לגובה הרצפה החדש.

פרויקט התקנת פרקט עלולה להסתיים לא טוב עקב שימוש בכלי עבודה לא מתאימים או באיכות ירודה. בחירת כלי עבודה וציוד האיכותי ונכון ביותר למשימה תקטין את הפחת – כמות הלוחות שניזוקו תוך כדי חיתוך או התקנה.

נכתב בשיתוף עם אתר https://www.wood-gallery.co.il/

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן שיחת ווצאפ